Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Young Guru Academy – YGA – 2008’in Ardindan…

20 Aralık 2008 günü İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayında Türkiye’nin 73 üniversitesinden 5000’in üzerinde yapılan başvurunun ardından yapılan bir mülakat ile seçilen 1000 civarındaki öğrenci arkadaşlarla birlikte ben de YGA Liderlik Konferansı‘na katıldım.
İstanbul’a giden eğlenceli bir yolculuğun ardından orada bizi nelerin beklediğinden birçoğumuz habersizdik. Ancak kabul etmek gerekir ki iyi düzenlenmiş bir organizasyondu.
Yolda giderken bize verilen kitapta oradaki yapılacak konuşmalarla ilgili ciddi fikirler verdiğini söyleyebilirm. Kitabın orjinalliği de çok hoştu: Her sayfanın bir tarafı dolu ve karşı sayfası sizin o bölüm ile ilgili düşüncelerinizi not almanız için tasarlanmış. Böylelikle bir kitabı okurken aynı zamanda kendi kitabınızı yazma olanağı sağlamış oluyorlar ve bu sayede o kitabın basılmış kopyası kadar farklı kitap olmuş olacak.

Lütfi Kırdar’a gittiğimizde adeta büyülendim, zira o salona dinleyici olarak gittiğimde bile büyüklüğünden kalabalıklığından gözlerim kamaştı, konuşmacı olarak hayal edince kendimi kalp atışlarımı hisseder oldum ciddi anlamda. Sınıfta 50-100 kişiye hitap etmeye çalışırken biz öğrencileri geçtim kimi hocalar bile sınıfa hakim olmakta, dikkatimizi çekmekte zorlanırken, Sinan Bey ve ekibinin 1000’in üzerindeki dinleyiciyi gözlerini bile kırpmadan kendisini dinlemesini sağlaması bence takdire değerdi. Bu yüzden gerçekten o açıdan sunumlar kusursuz geçti…

Kimden bahsetsem, kimse önce değinsem bilemedim.. Şimdi oradaki atmosferi ve yaşananları aktarmak isterim ancak birini bile pas geçsem haksızlık yaptığımı düşünürüm o yüzden çok genel geçiyorum, detayları orada bulunanların birebir ağzından duymanızı tavsiye ediyorum…

Şu kelimeler size neyi ifade ediyor: “Oku, Düşün, Paylaş”; “çift kanatlı olmak”;”hayal ortağı”, “lider olmak vs yönetici olmak”; “tersine(Anadolu’ya) beyin göçü” ve buna benzer birçok söz… İşte bunlar liderlik özelliği taşıyan Türk gençlerinin sosyal sorumluluk projesine verdikleri duyarlılıktan Sinan Bey gibi “deli” bir “lider” aracılığıyla Türkiye’nin en hızlı gelişen sivil toplum kuruluşu olmasını sağlayan sihirli sözlükler..

“İsviçre’nin şu anki başbakanı kim?” yada değiştiriyorum “İsviçre’nin gelmiş geçmiş en büyük devlet adamı kim?” bu sorulara o ihtişamlı salonda bir kişinin bile yanıt verememesiydi benim n çok etkilendiğim anlardan biri.. Zira işte o zaman anladım bir “lider” ile bir “yönetici” arasındaki farkı…
…Ve Gandhi ile Adolf Hitler’in resimlerini bir arada görünce anladım ki “tek tip lider olmaz”mış..
Yazdıkça yazasım geliyor ancak ne kadar etkili olur bilemiyorum, siz en iyisi bu bahsettiğim konularda bir düşünün ve YGA’nın sitesinden ilgili resim ve videolarla atmosferin büyüleyiciliğini bir kez olsun görün derim..
Bu organizasyonda emeği geçen başta Sinan Yaman (YGA kurucu başkanı), Hakan Yılmaz (Former CEO Unilever, Pepsi) ve tüm YGA ekibine bu etkinlikten dolayı teşekkür ediyor, başarılarının devamını diliyorum.
Ve sizleri konferanstan fotograflarla bırakıyorum, ardından YGA’nın sitesine girip ilgili videoları, basından YGA ile ilgili haberleri(örnek: sabah) ve alanında uzman kişilerin YGA ile ilgili fikirlerini görebilirsiniz…

January 12, 2009 - Posted by | konferans, liderlik, yga, young guru academy

No comments yet.

Leave a Reply

