Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Botego – Yapay Zeka

Merhabalar,
Bugün Yapayzeki Yazılım’ın Genel Müdürü Ekim Nazım Kaya’nın önderliğinde geliştirmiş oldukları Botego adlı üründen bahsetmek istiyorum:

Her firma müşterileriyle 7 gün 24 saat temas halinde olabilmenin avantajlarından faydalanmak ister.Botego;
Başarılı ve düşük maliyetli bir müşteri ilişkileri platformu
Güçlü bir pazarlama aracı,
Eğlenceli, şaşırtıcı ve aktif bir iletişim kanalı, ve
Müşteri veritabanı oluşturma olanağı sağlayan benzersiz bir uygulamadır.
Müşterileriniz, Botego uygulamalarında, karşılarında canlı bir operatör varmış gibi, Türkçe’yi herhangi bir kısıtlamaya maruz kalmadan kullanabilirler. Patent bekleyen cümle ve sözcük tanıma algoritmamız, gerekirse müşteriyi yönlendirerek iletmek istediği yazılı mesajı anlayacak, ve cevap verecektir. Botego, bu iletişim sırasında müşteriyi bilgilendirirken, kendisi de sürekli öğrenmeye devam eder.
Botego ile, hiç yorulmadan, bir an bile ara vermeden çalışan, maliyet-etkin, sürekli eğitim alarak kendilerini geliştiren destek ve satış “elemanlarına” sahip olacaksınız. Botego, müşterilerinizi tanıma, geri dönüş alma, müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteriye özel tanıtım olanakları sağlayan yenilikçi bir platformun Türkiye’deki ilk ve tek temsilcisidir.
Nasıl çalışıyor?
Botego, öngörülen ve veritabanına kaydedilen soru kalıpları ile cevaplar, ve önceden tanımlanmış senaryolar çerçevesinde kullanıcıya yanıt vermek ilkesine dayanarak işler. Ancak, patent başvurusu yapılmış bir algoritma sayesinde, kullanıcı soruyu veritabanındaki haliyle sormasa da, sistem soruyu “yorumlar” ve konuyla ilgili cevabı verir. Konuyla ilgili olabilecek birden fazla soru varsa, kullanıcının tercihi sorularak istenen bilgiye kolayca ulaşması sağlanır.
Ayrıca, Botego kullanıcıların girdilerini işleyip, bilgi birikimini sürekli arttırır. Kullanıcı, tek kelimelik komutlar girerek ana başlıklar hakkında bilgi alabilir, ya da bazı anahtar kelimeler yardımıyla daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilir.Kullanıcının muhtemel yazım hataları da düzeltilerek, diyaloğun her durumda sonuca ulaşması sağlanmaktadır.
Botego en çok “Merve’yi Tavla” uygulaması ile tanınıyor. Merve’yi Tavla, en basit bilinen bir yapay zeka uygulaması. Karşınızdaki sanal kızla sohbet ediyorsunuz, kimi zaman o size bazen de siz ona sorular soruyorsunuz. Amacınız Merve’yi tavlamak:)
Ancak tabiki Botego’nun asıl amacı şirketlerin müşteri hizmetleri bölümünde kurulacak yapay zeka uygulamaları ile 24 saat gercek bir kisiyle gorusuyormusunuz hissi uyandırıp, alınması gereken raporları veritabanına kaydetmek ve bu sayede düşük maliyetten, güçlü iletişime birçok alanda müşteri memnuniyeti sağlamaktır.
Ülkemizde yapay zeka alanında bu denli başarılı çalışmaların yapılması gurur verici bir durum, başarılar diliyorum..

November 8, 2008 - Posted by | botego, yapay zeka

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: