Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Üç Top Çevirmek

Merhabalar,
Malumunuz bir süredir Tenis sporuyla ilgileniyorum. Kişisel ve fiziksel gelişimin yanısıra insana sabır ve güven aşılayan bir spor olduğunu düşünüyorum. Bugün tenisten sonra elime aldığım 3 tenis topunu çevirmeyi denedim. İlk başlarda çok zorlandım ancak daha önce bir süre çalışmışlığım vardı bu konuda, bu yüzden şimdi en azından 1 dk kadar çevirebiliyorum. Az önce internetin başına geçtim ve bunun eğitimini veren bir yer var mı, yada ne tür bir gelişime faydası var diye arayayım dedim. Ve çok şaşırtıcı sonuçlarla karşılaştım. Meğer benim denemeye çalıştığım şey tam da benim geliştirmek istediğim yönlerimi içeriyormuş (başka bir değişle: Abi bu tam benlikmiş:)). Bakın size şimdi o siteden bu 3 top çevirmenin faydalarından biraz aktarayım:

Üç top çevirmek, hareketlilik ortamında içsel bir sakinlik duygusunun gelişmesine yardımcı olur. Bu, beden ve zihin uyumunun özel bir görüntüsüdür. Üç topu çevirmek, kendine özgü canlılığı, temel öğrenme şekillerinden biri olan oyunla kolaylıkla bağdaşır. Üç top çevirirken, atom çekirdeğinin etrafındaki elektronların yaptığı dansın ve rüzgarın sürüklediği yaprağın kıvrımının uzaydaki galaksilerin kıvrılan motifleriyle birlikte yaptığı ortak hareketi yansıtır. Mimari, müzik, resim, şiir; bunların hepsi doğanın kendine özgü motiflerinin farklı boyutlarını açığa çıkartmaya çalışırlar. Üç top çevirme de, bizleri yaratıcılığa bağlayan motifi yansıtarak, bu ortak ritimle buluşmamızı sağlar ve öz varlığımızla birlikte sürekliliğini korur. Üç top çevirmeyi öğrenmek, kendi kusursuz ritminizi öğrenirken sağ ve sol beynin birlikte aktive olmasına yardımcı olacaktır.

Eğitimin Hedefleri;
1. Denge ve her iki elin aynı biçimde rahatlıkla kullanabilme yeteneği.
2. Zindelik.
3. Rahat bir biçimde konsantre olmak / uygun miktarda güç kullanımı.
4. Eğlence ve güven.
DENGE VE HER İKİ ELİNİ AYNI BİÇİMDE RAHATLIKLA KULLANABİLME YETENEĞİ
Beynin her iki kısmının çalışması üzerine çalışmalar yapan kişi, antropolog, anatomist Prof. Raymond Dart’tır. 80’li yaşlarından sonra hızla ilerleyen görme bozukluğunun üstesinden gelmeyi başarmıştır. Bunun için, her iki elinin ve vücudunun her iki kısmının dengeli kullanımı için kendi kendine eğitmiştir. Dart, başarılı olan birçok insanın, her iki elini birden rahatlıkla kullanma yeteneğine sahip olduğunu belirtiyor.
Sporda;
Boks şampiyonları; Jack Dempsey, Joe Louis, Sugar Ray Robinson, Muhammed Ali, Lulio Cesar Chavez.
Basketbol yıldızları; Larry Bird, Magic Johnson, Michael Jordan.
Beyzbol kralları; Mickey Mantle, Willie Mays.
Sanatta;
Zamanların en iyi ressamları; Leonardo da Vinci, Michelangelo.
*Beden ve beynin iki kısmı (lobu) arasındaki ritmik koordinasyonun gelişmesi.
*Yüksek performans, dengeli yaşam.

August 24, 2008 - Posted by | üç top çevirmek

No comments yet.

Leave a Reply

