Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Word Of Mouth Marketing

Word Of Mouth Marketing(WOMM), girişimcilik konusunda önemli bir kavramdır. Türkçe’ye Ağızdan Ağıza Pazarlama diye geçiyor, ama kavram olarak daha geniş bir anlamı var.

Mediacat dergisinin yazarlarından Renan Tavukçuoğlu mayıs ayında kaleme aldığı bu konuyu şöyle anlatıyor:
“Pek çok uzmanlık alanında olduğu gibi, pazarlama ve reklam alanında da ister istemez Amerika’nın takipçisiyiz. Yenilikçi ve zamanı gelmiş yaratıcı uygulamalar ilk olarak Amerika’da hayat buluyor, sonra uyarlamalarıyla bize taşınıyor. Kavramlar, ilgili çevrelerce çok çabuk kabul görse de, bu sayımızda işin biraz sancılı yanı olan ‘çeviri’ aşamasına değinmek istiyorum.
Word of mouth marketing’in, Türkiye’de bir pazarlama stratejisi olarak yazılıp çizilmeye başlanmasıyla beraber tartışmalar ağırlıklı olarak iki terim üzerinden yapılır oldu: ‘ağızdan ağıza pazarlama’ ve ‘kulaktan kulağa pazarlama’. Dilimize yeni bir terim kazandırmaktan ziyade, yeni terimi, Türkçe’de hali hazırda var olan bir terime yerleştirmeye çalışmak, daha kolay bir yoldur.
WOM’a ‘kulaktan kulağa pazarlama’ denmesinde de bunun örneğini görüyoruz. Yaygın kullanımda olan bir terimin içerisine yeni bir kavramı yerleştirmeye çalışmak her zaman doğru sonuçlar vermeyebiliyor.
Türk Dil Kurumu’nun her iki ifade için yaptığı tanımlara bir bakalım:
*Kulaktan kulağa: Bir kimseden bir başkasına, ondan ona GİZLİCE söylenerek.
*Ağızdan ağıza: Herkes birbirine söyleyerek.
Mesaj, kulaktan kulağa yayılırken insanlarda şüphe uyandırması, değişime uğraması ve pek de inanılır olmaması risklerini taşımaktadır. Ağızdan ağıza pazarlama olarak pazarlama jargonuna ekleyeceğimiz terim ise, bire bir WOM’un karşılığını verecektir. WOM’un hedefi, kulaktan dolma yüzeysel intibalar yaratmaktan ziyade sağlam kurgulanmış pazarlama mesajlarının, denenmiş memnuniyetler aracılığıyla iletilmesidir.”blogger’dan teklif : “kulaktan kulağa pazarlama yerine ağızdan ağıza pazarlamayı kullanalım ! “
Son olarak WOMM’un ne olduğu ile ilgili sizinle bir slayt dizisinden oluşan sunumu paylaşacağım. Bu sunumda, WOMM’un kelime anlamından, nerelerde kullanılacağına; klasik marketleşme mantığının yanlışlarından, şirketinizin piyasadaki kötü izlenimini silmeye varan bir çok konuya değiniyor. Bir girişimci olarak da geriye bu yöntemleri öğrendikten sonra iş hayatımızda uygulamaya kalıyor…
Not: Sunum için Alper Çelik’e teşekkürlerimizi sunuyoruz..

July 29, 2008 - Posted by | girişimcilik, Word Of Mouth Marketing(WOMM)

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: