Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Stajerlik @BİRİM Bilgi Teknolojileri

Merhabalar,
Uzun zamandır birşeyler yazamıyordum ancak staja başladığım günden beri bloguma değil yazacak, bakacak zaman bile bulmakta zorlanıyorum açıkçası. İzmir’de büyük bir çoğunluğu Vestel’e ait olan Birim Bilgi Teknolojileri Yazılım A.Ş. de yazılım departmanında stajerlik yapmaktayım. Bugün 3. haftama girdim. Birim, HBYS yani hastane bilgi yazılım sistemleri geliştiren Türkiye’deki birçok devlet hastanesine hizmet veren(gerek teknik destek gerekse yazılım konusunda) Türkiye’de bulunduğu alanda 3. Ege bölgesinde ise 1. büyük şirkettir.Burada kendimi geliştirebilmek için çok güzel bir fırsat var. Burada test-configurasyon biriminin başındaki yahya bey gerçekten çok başarılı birisi. Onun sayesinde stajda birkaç gün içinde öğrendiklerim okulda belki aylarımı alacaktı. Bu sebeple zorunlu olan 1 aylık yaz stajımı da uzatma kararı aldık ve bu sürenin benim açımdan verimli geçirebilmek için elimden geleni yapacağım. Burada geçirdiğim ilk 2 hafta bir eğitim- adaptasyon süresi gibi geçti. (Tabi bu adaptasyon bilinen oturup etrafı izleme değil, verilen ufak projelerle kullanılan programları öğrenmek amaçlı oldu.) Bu süre içerisinde C# biliyorum diye geçinirken hiçbirşey bilmediğimin farkına vardım. Hatta piyasadaki birçok “yerli” C# kitaplarının da asıl anlatılması gereken şeylere hemen hemen hiç değinmediğinin farkına vardım. Burada konu Hastane Yazılımı olunca Türk devlet hastanelerinde karşılaşılan problemlere uygun çözümler üretmek için var olan yazılımı sürekli güncellemek gerektiğini anladım. (Şöyleki, adam babasının sağlık karnesiyle muayene oluyor ve ameliyat sırasında ölünce sağlık karnesine “öldü” işleniyor fakat 2 ay sonra bu kez karnenin asıl sahibi olan baba muayeneye geldiğinde gişedeki elemanın karşında bu kişi ölmüş diye bir hata çıkıyor-Türkiye burası). Bunun dışında daha önce hiç bilmediğim şeyleri araştırarak kendi kendime öğrenme fırsatı edindim. Örneğin daha önce hiç bir Web Uygulaması geliştirmemiştim C# kullanarak, ancak şimdi gayet güzel web uygulamaları yapabileceğimi düşünüyorum. Yada daha önce çok çok az sahip olduğum SQL bilgimi geliştirip veritabanı kullanarak uygulamalar yapabiliyorum. Bu sayede Access i de her yönüyle öğrenmeye çalıştım(fazla zor bişi değilmiş gerçi).
Çalışma ortamı ve iş arkadaşları iyi olunca ortaya birşeyler çıkıyor, bu da beni çok memnun ediyor. Gelecek günlerde daha iyi şeyler yapabilmek ve onları burada paylaşmak umuduyla, hoşçakalın…

July 14, 2008 - Posted by | birim hbys, vestel

No comments yet.

Leave a Reply

