Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

Canan Leslie Anderson – keman virtüözü

Merhaba arkadaşlar,

Bugun sayfamı bu konuya ayırmak istedim. Canan Leslie Andersson ülkemizde yeni yeni tanınmaya başlayan ancak kendisini dinleyen bir kişinin onu dinlemekten alamayacak bir yeteneğe sahip. Seslendirdiği klasik parçalara kendi yorumunu katmasıyla yeni, çok hoş bir sound ortaya çıkmış. Sanırım ilk albümü piyasa çıktı. Kendisinin çok küçük yaştan beri kemanla büyümesinin böylesine büyük bir yeteneğin ortaya çıkmasındaki en büyük nedenlerden birisi olduğunu düşünüyorum. Albümdeki eserlerinden herhangi birini dinlemenizi öneriyorum sadece size çünkü hepsinin birbirinden güzel olduğunu düşünüyorum.

İsterseniz bir de Canan Leslie Andersson kimmiş onun kaleminden alalım:
Canan Leslie Anderson: Italya (Vicenza)’da dogdum. Istanbul Belediye Konservatuarinda keman ögrenimine basladim. Ilk konserimi 6 yasinda Avusturya Kültür Merkezi’nde verdim.Mimar Sinan Üniversitesinde Prof. Dr.Gönül Gökdogan’in ögrencisi oldum.. Ögrencilik yillarimda birçok gençlik orkestralariyla çalistim. Adana Senfoni Orkestrasi’nda konuk olarak çaldim. Istanbul Devlet Opera ve Balesi Orkestrasi’nda göreve basladim.1993 de Avusturya’ya yerlestim. 1994 de dünyada ilk kez gösterime giren “Kugeln des Sultan” adli eserde bas kemanci olarak görev aldim. 1995 de Salzburg Mozarteum Orkestrasi’yla Italya turuna katildim. 2 yil Salzburg Üniversite Orkestrasi’nda bas kemanci olarak görev yaptim. 1996 da 3 hafta boyunca konuk sanatçi olarak Hindistan’da Bonbay Senfoni Orkestrasi’yla bas kemanci olarak çalistim. 1998 de Salzburg Festsaal Schloss Mondsee’de konser verdim. 1998-1999 da Junge Philarmonie Ostwürttemberg’de bas kemanci olarak görev aldim. Avusturya’da özel keman dersleri verdim. Avusturya televizyon dizisi HELICOP da oyuncu olarak rol aldim. 1999’da Istanbul’a döndüm . Istanbul Devlet Opera ve Balesinde tekrar göreve basladim ve ayrildim. Bir çok ünlü pop sanatçilarinin konserlerinde ve tv programlarinda keman ve vokal esliginde bulundum. Levent Kirca parodilerinde de kemanimla yer aldim. 3 yildir Ritz Carlton otelinin loby sinde keman çalmaktayim. Mayis 2006 dan beri Müzik adami , Besteci ve Aranjör Özkan Turgay la çalismaktayim. Pek yakinda içinde Türk müziklerinin bu çagdaki duyumlari ve etnik müzik tarzinda Özkan Turgay besteleriyle bir albümü müzik severlerle sunacagim. Bu albümün gösteri çalismalarida ayni anda devam etmektedir. Canan Leslie Anderson’un söylediği güzel de bir sözü var, kimbilir belki de o düşüncesi sayesinde buralara geldi: “Ben keman ‘a asigim, Kemanimda bana… “. İşte sanatı sevmek, işini sevmek, kemanını sevmek bu kadar güzel ve yalın ifade edilebilirdi ancak.
Hemen bir albumünü alıp dinlemenizi öneriyorum…
Müzikle kalın!

June 24, 2008 - Posted by | Canan Leslie Anderson, keman virtüözü, klasik-pop

No comments yet.

Leave a Reply

