Numan GOCERI\’s Home Page

Hello World:)

İYTE’den MIT’ye uzanan başarı

08.04.2008
Merhaba arkadaşlar,Geçenlerde İYTE’li bir arkadaşımızın şu anda ODTÜ’de yüksek lisansına devam ederken dünyanın en iyi üniversitelerinden birisi olarak gösterilen MIT’nin tam burslu doktora programına katılma hakkı kazandığını duydum. Haber şöyle idi:
2004 yılı mezunumuz Aslı Arpak Massachussetts Instıtute of Technology (MIT) Mimarlık Bölümü’nün “Design and Computation” doktora programına tam burslu olarak kabul edildi. (Öğrencimiz bunun yanında Carnegie Mellon University, Texas A&M University, ve Georgia Institute of Technology doktora programlarına kabul edildi ama tercihini MITden yana kullandı.)Yukarıda adı geçen okullar öyle girilmesi kolay okullar değil, hele ki tam burslu olarak.Mimarlık programlarında burs bulmanın zorluğunu da göz önüne alırsak bu arkadaşımızın başarısı bana büyük mutluluk ve azim verdi.Bunun üzerine Aslı’yı tebrik etme gereği duydum kendimde(gerçi ben kim oluyorsam:)). Ama bu tip başarılar kim tarafından olursa olsun tebrik edilmeli, karşılığı verilmeli diye düşünüyorum:)Neyse sağolsun oturmuş bana güzelcene bir de cevap yazmış kendisi ve bunu sizlerle paylaşmak istedim. Zira böylesine bir iş başarmış arkadaşımızın anlatacağı deneyim ve tavsiyelerin bizim için önemli olacağını düşünüyorum. Ve işte bilgi paylaşıldıkça büyür mantığından yola çıkarak iletiyorum o maili sizlere:
Merhaba! :-)Öncelikle kibar mesajın çok teşekkür ederim!Ben de hem kendi gelişimimiz ve hayatımız açısından, hem de döndükten sonra (şayet dönersek(!)) öğrencilere verebileceğimiz şeyler açısından çok mutluyum. Sen de başarılı işler çıkaracaksın elbet, eminim. Ben de bilgisayar mühendisliğinin dinamikleri hakkında çok bilgili değilim ama sana akademik olarak bir kaç tavsiyede bulunabilirim. Her zaman işlerini sıkı tut, ve pek çok şeyi takip edip ÜŞENMEDEN üstüne git. Zaten çalıştığın zaman karşılığı geliyor. Ama biz, artık Türk milleti olarak mı dersin, İzmir’in sıcağından mı dersin bilemem🙂, her şeye üşeniyoruz. Burada bir hocayla konuştuğumuz bir konu vardı: Biz bir şeyi yapmadan önce bin defa kendimizi sorgularız, hem vakit kaybederiz ve sonunda da zaten kendimizi çürütüp hiç bir şey yapmamayı tercih ederiz. Ama işler böyle yürümüyor. Yapacağımız ise şu olmalı: Önce bir şeyler yapıp sonra sonuçlarını incelemek.Ben başka okullara da başvurmuştum ve kabul de geldi. Onlar bu tip şeylere açık, haberin olsun. Bir çok arkadaşımız Avrupa’da da güzel okullarda. Eğer arada böyle İYTE’den canın sıkılırsa (bana çok oluyordu) hiç sıkılma, elinden gelenin en iyisi yap.Gerisi geliyor. Bu arada eğer yurtdışında yüksek lisans düşünüyorsan ben seni şimdiden uyarayım: Yurtdışı başvuruları 1 sene öncesinden yapılıyor. Yani mesela 2008 için 2007 Aralık’ta başvurular SON buluyor. Bazı okulların Ocak veya Şubat’a da sarktığı oluyor. Alman gereken sınavlar TOEFL ve GRE. Bunları da bir 3 ay öncesinden alırsan rahat edersin. Sonuçların gelmesi 1,5 ayı bulduğundan önceden davranmakta fayda var.Bir de mesela Fullbright bursunu deneyebilirsin, onun da başvurusu gideceğin seneden 2 sene önce yapılıyor. Yani 2008 örneğini alırsak yine, 2006 nisanında başvuruları ve mülakatleri gerçekleşiyor. Yüksek lisans düzeyinde okullardan burs almak çok daha zor, o sebeple Fullbright mantıklı olabilir.Bunları anlatıyorum çünkü farkettiysen eğer Amerika masterı düşünüyorsan 3. sınıfta çalışmalara başlaman gerek.🙂 Eğer Avrupa düşünürsen oranın başvuru tarihleri daha geç, bursların da detaylarını pek bilmiyorum açıkçası. Eğer Türkiye düşünürsen de ODTÜ süper.🙂 Başvuruları Mayıs’ta son buluyor. Koç veya Sabancı gibi üniversiteler de öğrencilere güzel burs olanakları tanıyor.Valla çok uzun bir mesaj oldu ama ilgilendiğini görünce bu süreç içinde öğrendiklerimi paylaşmak istedim. Bir de İYTE uyuşukluğuna kapılma diye anlatıyorum bunları, önünde bir çok seçeneğin olduğunu göstermek için. Her şey sana bakıyor.Ha tabii arkadaşlarınla da konuş. Beraber çok daha başarılı olursunuz. Tek başına uğraşmaktansa, birlikten kuvvet doğarmış. :-)Sana iyi çalışmalar dilerim, valla bahar dönemi biraz zor oluyor ama halledersin! :-)Soracağın bir şeyler olursa sorabilirsin.Aslı ArpakKendisine teşekkür ediyor, hayatının devamında başarı, sağlık ve mutluluklar diliyorum.
Aslında ülkemiz böylesine başarılı birisini daha kaybettiği için çok üzgünüm fakat sonuçta önemli olan onu bir Türk olarak daha iyi yerlerde görebilmektir. Umarız geri döner:)

June 19, 2008 - Posted by | İYTE'den MIT'ye uzanan başarı

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: